Imi pare rau, te-am neglijat

Dragul meu blog,

Timp de (aproape?) o luna nu ne-am vazut, nu ne-am simtit, nu am povestit si stiu, toate acestea din cauza mea. Dar, do not worry! O sa mai las scoala si serviciul deoparte, caci nevoia de exprimare e mai puternica

C-am facut in ultima vreme? M-am indragostit si de data asta stiu ca o sa tina! L-am descoperit pe Oliver Sacks, neurologul american dupa ale carui povestiri s-au facut filme – nu extraordinar de reusite – hollywood-iene, adica Awakenings, cu Robin Williams in rolul principal, si At First Sight, o melodrama destul de siropoasa.

Transpunerile pe marele ecran nu au avut nici cea mai mica legatura cu starea pe care cartile lui Sacks o trimit.Pana acum, am pus mana pe The Man Who Mistook His Wife for a Hat, An Anthropologist on Mars si – cea care ma incanta cel mai mult pana acum – Musicophilia.

Mi-am imaginat cu greu tulburarile neurologice descrise; inca nu imi e cu putinta sa ma imaginez “fara corp” (pierderea proprioceptiunii) sau intr-o stare de agnozie vizuala sau afazie, din cauza faptului ca tot ceea ce avem we take as given si nu ne facem prea mari ganduri (bine, una dintre cele mai interesante lucruri pe care as vrea sa le stiu este cum ar fi sa aud limba romana “din afara”. Adica cum suna romana daca nu as vorbi-o. Nope, second hand explinations don’t work. Nu ma intereseaza sa aud descrierea unui american).

In alta ordine de idei, Musicophilia este una dintre cele mai captivante carti scrise vreodata. Stilul este extraordinar de usor, iar studiile de caz mai mult decat frapante (un doctor care dupa ce a fost fulgerat a inceput sa auda muzica si a gasit in el o pasiune extraordinara pentru pian, ajungand chiar sa compuna propriile piese).

Mi s-a facut pofta de citit, iar. Revin.

P.S.

Latest obsession šŸ™‚

Cala – It Downed On Me

Leave a Reply

